dimarts, 29 de març del 2011

Qualitat als mitjans de comunicació?


El desgast i atrotinament del criteri de qualitat als mitjans de comunicació no els priva, actualment, d'atorgar un vel fictici de serietat i rigor al seu contingut. Tot i que l'audiència sap distingir entre qualitat i consum, els mitjans haurien de saber comprometre's amb la societat per arribar a aquest concepte i evolucionar sense perdre'n el valor. És ben cert que els mitjans, la premsa, han de trobar i complir el seu compromís amb la societat, però el concepte de qualitat és molt més ampli i heterogeni, o al menys, la seva interpretació.

Ens referim a diferents tipus de qualitat quan parlem d'una societat globalitzada i, fins i tot, en una mateixa ciutadania varia en funció de la classes, regions i individus. Les audiències, per exemple, tenen el seu propi idioma i les cadenes més populars ja fa temps que van aprendre a entendre's-hi. Però això no significa que no sàpiguen el que estan fent: saben que allò són diners, no qualitat.

La qualitat als medis ens ha de portar més enllà, ens ha mostrar móns desconeguts, punts de vista inimaginables, realitats paral·leles a la nostra i ampliar, així, els nostres horitzons. D'altra banda, nosaltres com a consumidors i crítics, hem d'estar disposats a veure i jutjar els que ens mostren a través dels continguts, que no sempre és fàcil ni gratificant.

1 comentari:

  1. Realment és feina de tots fer de molts medis de comunicació una eina de qualitat i això ha de ser exigint més, per suposat!
    Bona entrada!

    Xavier

    ResponElimina