Avui és dijous i toca esports, com molts ja sabreu el cap de setmana passat va començar la Formula 1 a Melbourne, Australia. Com cada any durant l’estiu i pretemporada s’especulen moltíssimes coses, però finalment tot va acabar com l’any passat, guanyant Red bull. Ara faré un repàs de les modificacions i novetats que s’han produït aquest any a la F1.
Aquest any novament s’ha tornat a introduir el KERS ,encara que aquest any serà opcional i els equips podran decidir si muntar-lo o no ja que el 2010 van acordar en no fer-lo servir. Per qui no sàpiga què és el KERS (Kinetic Energy Recovery System, sistema de recuperació d’energia cinètica), és un sistema que funciona obtenint l’energia que es dispara en forma de calor a les frenades, acumulant-la en una volant d’inèrcia. Per tant la idea és que aquesta energia emmagatzemada dona una potència extra durant 6’67 segons a la fase d’acceleració després de la frenada. Podríem dir que seria com una bateria que es carrega quan el cotxe frena però tot i que donin una potència extra té l’inconvenient que el sistema pesa sobre uns 640 kg.
Una altra novetat, és l’aleró posterior mòbil que es podrà ajustar per millorar la aerodinàmica. Malgrat que la seva utilització estarà permesa només per adelantaments, és a dir, quan un pilot es trobi en carrera a menys d’un segon del cotxe del davant, també podrà ser utilitzat excepcionalment a les dues primeres voltes.
Per últim i potser el més destacat és el canvi de neumàtics, on el subministrament anirà a càrrec de la marca Pirelli que ha signat un contracte per 3 anys substituint així a la marca Bridgestone. A més a més per tal que els espectadors puguem reconèixer millor els tipus de pneumàtics que cada escuderia utilitzarà durant els grans premis, s’han assignat els següents colors:
- Pluja --> Taronges
- Intermitjos --> Blaus
- Molt tous -->Vermells
- Tous --> Grogs
- Mitjos--> Blancs
- Durs --> Plata
Entre totes les modificacions d’aquest any, s’ha tornat afegir la normal del 107%, que s’havia tret a l’any 2002, cosa que evitarà que cotxes molts lents puguin participar en carrera. Això vol dir que quan el temps de qualificació passi del 107% de la volta més rapida de la Q1 no quedarà autoritzat a participar en la carrera com ja va passar en la primera cursa, on els 2 Hispania van quedar fora del Gran premi de Melbourne.
Per tant aquest any la graella quedarà de la següent manera:
Red Bull: Sebastián Vettel i Mark Webber.
Mc Laren: Lewis Hamilton i Jenson Button.
Ferrari: Fernando Alonso i Felipe Massa.
Mercedes: Michael Schumacher i Nico Rosberg.
Renault: Nick Heidfeld (substituint al lesionat Robert Kubica) i Vitaly Petrov.
Williams: Rubens Barrichello i Pastor Maldonado.
Force India: Adrian Sutil i Paul di Resta.
Sauber: Kaumi Kobayashi i Sergio Pérez.
Toro Rosso: Jaume Algersuari i Sebastián Buemi.
Lotus: Jarno Trulli i Heikki Kovalainen.
Hispania: Narain Kartikeyan i Vitantonio Luizzi.
Virgin: Timo Glock i Jerome D’Ambrosio.
El proper Gran premi serà el cap de setmana del 10 d’abril a Malàisia, circuit de Sepang a Kuala Lumpur. No oblideu d’encendre els vostres televisors, tocarà estar ben atents a un espectacle dels bons!
Rebulà
Posa Jaume Alguersuari no?! si els mateixos de toro rosso li diuen Jaume!! :P
ResponEliminaTens rao ara ho canvio ;) merci pel petit detall
ResponEliminajeje tot i el petit detall molt bon post ^_^
ResponEliminaara tot lu de la nova temporada ho tinc més clar!