Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris critica. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris critica. Mostrar tots els missatges

dijous, 29 de desembre del 2011

Les notes del any


Queden 2 dies perquè s’acabi aquest 2011 i m’agradaria posar notes del 10 al 0 per personatges, empreses i esdeveniments ocorreguts durant aquest 2011. Totes aquestes notes és una opinió personal i no la de tot el blog.

10- moviment 15M i #democraciarealya: Personalment estic molt content d’aquest boom de la societat que no esta vinculada a cap partit polític i que està cansada d’aquesta societat.

9 -Game of Thrones i Modern Family: Dues series completament diferents però que m’han agradat molt, joc de trons han estat 10 capítols molt bons i espero poder llegir-me els llibres. Modern Family trobo que he trobat una comèdia on puc riure de les situacions i els gags que passen. Jo les recomano.

8- Barça i Messi : Crec que podem estar davant d’un dels millors equips del mon i del millor jugador (tan futbolísticament com personalment) que ha trepitjat mai la gespa del camp nou, esperem poder gaudir del seu joc .

7 - Twitter : Per mi tindria més bona nota si l’aplicatiu també estigues en català, però trobo que aquest any ha sigut l’any de Twitter, ja que ara per desgracia sinó tens twitter no ets ningú, recordeu que nosaltres en tenim @antesdellover.

6 -Jordi Evole : Cada any millora el seu programa de Salvados que ofereix a la Sexta, aquest any ha guanyat un Ondas més que merescut. Trobo que si tots el miréssim aprendríem quelcom.

5- Mort de Steve Jobs: Crec que la societat quan mort algú idealitzem aquesta persona, entenc que era un personatge famós, carismàtic i fins i tot podríem dir un geni de les tecnologies, però crec que vam fer una muntanya del que no era.

4 CiU : Molt bé per fer el triplet de generalitat, municipals i generals, però suspesos en les gestions, tan del Alcalde Trias a Barcelona com del Artur mans tisores davant de la Generalitat, per mi crec que no afronten el problema sinó que estan posant “parxes”.

3- Casa Reial: Gràcies al cas Urdangarin cada cop la gent esta més descontenta amb la casa reial, esperem que sigui qüestió de temps i tornem a una república.

2 -Mourinho I Cristiano Ronaldo: Poso aquest 2 personatges , perquè em sembla que per la repercussió mediàtica que tenen no són exemples de comportament, ja que els 2 pequen de prepotència i “xuleria”. En aquest cas estaria be que aprenguessin una mica de humilitat.

1- Bancs : poca cosa a dir, gràcies a ells estem com estem, ja que amb diner públic els rescatem i després no tenen miraments per treure’ns la casa sinó paguem la hipoteca, però de mestres juguen amb els nostres diners com qui juga al monopoli.

0 - Els Mercats: en aquest moment és qui mou Europa i països com Grècia, Portugal , Itàlia i fins i tot Espanya ens hem d’adaptar del que diuen els mercats.

dijous, 22 de desembre del 2011

PowerPoint


Abusem del Powerpoint o de fer les presentacions amb aquest format? Últimament veig que cada cop més fem un ús excessiu del Powerpoint. I encara pitjor fem un mal ús de l’eina i del model. No és que sigui cap expert en exposar, ni en parlar en públic, tot el contrari, sempre em poso nerviós, vocalitzo poc i gesticulo massa.
El que passa sobretot a nivell del professorat és que amb l’eina del Power point molts han deixat d’utilitzar la pissarra, fer esquemes i van més directes i només fan la classe amb el suport de la presentació, que normalment solen ser d’uns colors massa cridaners i dolents per poder imprimir.
També alhora els estudiants ens acomodem una mica al tenir totes les presentacions penjades en els nostres campus virtuals, on baixant i imprimint ja ho tenim quasi tot, i per tant a classe prenem menys atenció. O almenys a mi em passava.
Crec que les presentacions han de ser una eina més però no única, cosa que per a tot el professorat s’ha convertit, almenys a la meva facultat. Penso que seria més interessant que hi hagués un interacció amb la pissarra. A més a més també estaria bé que alguns professors fessin alguna classes teòrica de l'ús d’aquesta eina. Ja que podríem classificar les presentacions segons :
Presentacions de text: professors que abusen de massa text i no especifiquen bé els termes o definicions. Solen ser presentacions avorrides i fan que desconnectis de la classe ja que saps que ho trobaràs tot a la diapositiva.
Presentacions que fan mal els ulls: Típica presentació amb fons cridaners i lletres de 1000 colors on fa veritable mal els ulls veure-la i per tant mires cap un altre lloc.
Presentacions caòtiques: crec que alguns professors pequen de falta d’estructura i fiquen 4 fotos i tot desordenat i caòtic. Tampoc seria això.
Presentacions antigues: Típica presentació que totes les imatges son escàner de transparències antigues i no es veu res de res .
Presentacions infantils: Presentacions que semblen fetes per un nen de 10 anys amb molts colorets i poc contingut.
Entenc que és una eina que s’ha d’utilitzar perquè les imatges valen de vegades 1000 cops més que les paraules, però tot amb la seva mesura i el contingut adequat.
BON NADAL

dimarts, 20 de setembre del 2011

Cómo NO hacer una foto...

... a alguien que te ha pedido que le hagas una foto como recuerdo.

Hay que diferenciar entre las cámaras compactas de las réflex. Normalmente una persona con una réflex no te pedirá que le hagas una foto a menos que tú también tengas una o a menos que no haya nadie más. No desprecian a la que gente que no tiene, nada más lejos de la realidad, pero el que se ha gastado 800€ mínimo en una de éstas es para hacer buenas fotos, prefieren no arriesgar.
Los usuarios de las cámaras compactas son menos exigentes: no necesitan más que salir con aquello de fondo que te han pedido que salga, apretas el botón y listos. Pero no, no te puedes quedar ahí, sólo UNOS pasos para que puedas hacer feliz a mucha gente:

  1. Si es una réflex, pregúntales si la cámara está preparada para hacer click y listos.
  2. Coge la cámara con las dos manos, te dará estabilidad y si hay poca luz lo agradecerá.
  3. Pregunta si quieren cuerpo entero o medio.
  4. ENCUADRA las personas en el marco del visor/pantalla de la cámara. Qué quiero decir?
  • No cortes las piernas por debajo de la RODILLA. O los cortas por la cadera o los haces enteros. Es un contratiempo para el que te ha pedido la foto, porque no tiene la jeta de pedirte que la repitas ni de decirle a otra persona cercana que te la haga y hacerte sentir mal.











  • No dejes espacios vacíos sobre las cabezas , si vas a acabar cortando pierna, es preferible que salga hasta el último dedo del pie y que falte cielo; tampoco espacios exagerados a los lados. Aunque parezca una 'locura' llena la foto ¡pero son cortar!

  • No centres a las personas en la foto, ni las pongas delante de lo que DEBE ser retratado, ESO que han ido a ver y que quieren que los suyos vean también. Si quieren que detrás suyo aparezca un monumento o paisaje, CENTRA eso en la foto dejando a las personas a un lado, a menos que se trate de un puente o arco, o que ellos te lo pidan así. Haz dos fotos si es necesario, una centrados y otra sin, que vean que eres buena persona.













Más adelante explicaré otros factores a tener en cuenta para hacer una foto con la que otros puedan llevarse un mejor recuerdo.

Gracias!

dimarts, 13 de setembre del 2011

Quan el futbol ocupa el noticiari...


... queda demostrada la demència d'un país, el seu mal fer i la pèrdua de valors.
Que recoi passa aquí? Es justificable que l'epectacle ocupi el lloc d'un telenotícies que hauria de ser font d'actualitat, rigor i serietat? QUÈ RECOI ÉS AIXÒ?
Indignació es insuficient per descriure la meva opinió.
Els fets són la suplència del noticiari de TVE pel partit de la Champions d'aquesta nit dimarts 13 de Setembre. Em sembla molt bé, fantàstic que TVE retransmeti els partits de la Champions, si poden ser tots millor, però no tenen un canal de cultura per emitir programes i espectacle?
Tal com s'ha debatit àmpliament al periodisme, la televisió pública hauria d'oferir més del que la gent demana o vol. La televisió pública, al meu entendre, es la manera perfecte d'entrar a les cases, però que hi fa quan hi és? Posa futbol.
Ens tenen agafats pel coll. Ja no pels collons, pel coll. Primer ens lliguen les mans "no us podeu manifestar pacíficamente perquè hem de netejar. Puig". Després ens vénen els ulls "Tancarem els lloc d'internet que no ens agradin alegrement. Sinde". Ara ens tapen les orelles "La Chaaaaaaaaaampiooooooooonssssssss.TVE". Després ens taparan la boca amb unes cuantes pàgines de la seva constitució i deixarán que ens ofeguem. I llavors ja ens poden acotar i donar-nos pel cul amb una mica de greix de porc.

Quan penso en tenir fills, espero que no em surtin ovelles que miren el futbol a camp obert. Espero que surtin llops que vigilen el món, a la guaït dels moviments per poder atacar quan toca.