dimarts, 13 de setembre del 2011

Quan el futbol ocupa el noticiari...


... queda demostrada la demència d'un país, el seu mal fer i la pèrdua de valors.
Que recoi passa aquí? Es justificable que l'epectacle ocupi el lloc d'un telenotícies que hauria de ser font d'actualitat, rigor i serietat? QUÈ RECOI ÉS AIXÒ?
Indignació es insuficient per descriure la meva opinió.
Els fets són la suplència del noticiari de TVE pel partit de la Champions d'aquesta nit dimarts 13 de Setembre. Em sembla molt bé, fantàstic que TVE retransmeti els partits de la Champions, si poden ser tots millor, però no tenen un canal de cultura per emitir programes i espectacle?
Tal com s'ha debatit àmpliament al periodisme, la televisió pública hauria d'oferir més del que la gent demana o vol. La televisió pública, al meu entendre, es la manera perfecte d'entrar a les cases, però que hi fa quan hi és? Posa futbol.
Ens tenen agafats pel coll. Ja no pels collons, pel coll. Primer ens lliguen les mans "no us podeu manifestar pacíficamente perquè hem de netejar. Puig". Després ens vénen els ulls "Tancarem els lloc d'internet que no ens agradin alegrement. Sinde". Ara ens tapen les orelles "La Chaaaaaaaaaampiooooooooonssssssss.TVE". Després ens taparan la boca amb unes cuantes pàgines de la seva constitució i deixarán que ens ofeguem. I llavors ja ens poden acotar i donar-nos pel cul amb una mica de greix de porc.

Quan penso en tenir fills, espero que no em surtin ovelles que miren el futbol a camp obert. Espero que surtin llops que vigilen el món, a la guaït dels moviments per poder atacar quan toca.

2 comentaris:

  1. ho sento Max, però no comparteixo la teva publicació o la teva opinió. Puc respetar-la. Lo mateix que anomenes de que hi han canals específics per poder emetre certa programació, tambè hi han altres canals que poden ser del teu interés. Que vols veure notícies, cap problema, hi han canals 24h, que vols veure documentals, lo mateix. La televisió que hi ha ara no es la mateixa que fa 10 anys. Està la TDT i les diferents plataformes digitals via satèlit, cable o per internet. Amb tanta oferta de canals es normal que els plats forts s'emetin en "prime time", ja pot ser un partit de futbol, alguna entrevista politica en época d'eleccions, debats d'interés general....Avui ha tocat futbol, i el futbol mou masses i lo més important d'aquest negoci és la quantitat de millions d'euros que mou aquest negoci, amb lo qual és algo normal que tingui cert protagonisme, que per això els diferents canals de cada pais fan importants inversions per cridar l'audiència. Per altre banda m'estranya que tu sent tant del pais vagis a veure les notícies a TVE....si no vols veure el partit de fútbol ara amb la televisió que tenim (que és una gran bola de merda, però això és un altre tema) podem "escollir" amb una gran varietat de canals, així que et convido perque la pròxima vegada a que facis zapping a veure si trobes alguna cosa del teu gust ;)

    ResponElimina
  2. Va ser la casualitat que va voler que jo em posés a mirar el futbol de TVE tot sopant; visc en un pis compartit i el meu company n'és un forofo. No m'interessen els noticiaris de televisió, en general, encara que són molt més cómodes que pasar-te una hora i mitja llegint cada dia, evidentment. No m'escandalitzo que un televisió PRIVADA pugui fer el que els roti amb el prime time, i amb les sobretaules, tot i l'horari de protecció infantil, que ja ho fan tot aixó. Una televisió PÚBLICA de nivell nacional que hauria de transmetre uns valors i un model d'entendre les coses (que no s'escau amb els meus, ben segur) i que NO té publicitat al prime time, perquè 'ven' els telenotícies? La 'no-publicitat' és conseqüencia de la Llei d'Audiovisuals aprovada el 2009, per la qual les cadenes públiques es veien obligades a reduïr els minuts de publicitat per hora i suprimir-la al prime time, fins a arribar a assolir l'objectiu de erradicarla totalment d'aquestes (entre d'altres mesures). AQUÍ entra el meu post, perquè coi treuen els noticiaris i posen futbol si NO en poden treure res en publicitat, Edu? Si m'ho pots explicar, endavant.

    ResponElimina