-Dixit: Es un juego para un máximo de 6 jugadores bastante simple, que, al fomentar la creatividad de los jugadores, lo hace muy interesante.
-Dixit: Es un juego para un máximo de 6 jugadores bastante simple, que, al fomentar la creatividad de los jugadores, lo hace muy interesante.

Hola,
Avui vull no vull parlar d’esports i esportistes que surten a diaris i omplen minuts a les televisions, sinó m’agradaria fer dintre del que cap un petit homenatge a la gent que cada dia es lleva i fa esport a part de la seva feina.
Em sembla molt be que els esportistes s’els donguin beques o tinguin un sou perquè el cap i a la fi pot ser una feina, però el que em sembla una burrada son els milions que es despilfarren tontament amb la compra de jugadors. Un exemple clar és que el últim fitxatge del Reial Madrid és va comprar per 30 milions, quan potser fa 10 anys no s’hagués pagat ni 10, crec que en un moment de crisis els clubs rics haurien de veure que no esta el “horno para bollos” i pagar aquestes xifres. I més sabent que la majoria de beneficiats a part dels clubs i el jugador son els seus representants que fan moure molts fils i interessos i sinó que li diguin al sr Mendes, on ja te 5 jugadors i un entrenador dintre del RM i tots ells en menys de 3 anys. I sinó llegiu aquest parells d’articles i veureu el negoci del segle entre un entrenador i el seu representant. Aquí i aquí
Per mi te molt més valor i mèrit la gent que es lleva a les 6 del mati per anar a córrer i desprès a les 8 ja estan a la feina, o els clubs esportius que han d’entrenar a les 10 de la nit perquè tots els jugadors puguin arribar amb independència de la feina que tinguin i estan fins les 11 passades entrenant i practicant un esport, perquè el cap i a la fi l’esport és practica i esta constituït com una forma de diversió i per gaudir, en canvi cada cop més és un negoci on paguen molts i es beneficien pocs!!!



Veient les noticies dia a dia em dono compte que cada cop hi ha gent pitjor, entre assassinats, maltractaments, robatoris, estafes, tan sigui de marits, empresaris, politics, etc… No hi ha noticia que no sigui dolenta i no es salva ningú.
El problema és que cada cop totes aquestes noticies ens sonen tan familiar que al final ja no li donem d’importància ni li prestem l’atenció que hauria de tenir i es que és una cosa tan habitual que casi ja no és ni una noticia.
Crec que cada cop som una societat més acostumbrada a la violència, corrupció, extorsió i cada cop estem més indignats, però alhora apàtics sobre totes aquestes noticies i aquest es el problema, que veiem una noticia de corrupció i pensem, total és Espanya ja es normal.
Crec que en un país lliure com el nostre no hauria de ser gens normal ni lògic veure com algú habitual el maltractament, corrupció, estafes, ...
Però clar com diu la dita paguen justos per pecadors, ja que un altre cosa que crec que no és 100% fiable és la justícia, ja que com sempre qui te influencies i diners no li passa re, en canvi el ciutadans si que en toca pringar, ja que les noticies es quan algun alt càrrec directiu, polític o qualsevol personatge entra a la presó i no quan pot marxar tranquil·lament i sense pagar fiança com el recent cas del SGAE.
Però be estem en un país de pandereta, un sembla can pixa i aquí tothom pot robar, estafar i extorsionar mentre no l’agafin i un cop agafat si tens la pasta tranquil que sortiràs sense cap problema i a sobre amb una mica de sort si ets un polític tornaràs a guanyar unes eleccions i estaràs 4 anys més estafant i robant.
Pd: m’agrada’t la iniciativa d’alguns alcaldes, sobretot els 4 de la CUP on tots s’han abaixat el sou, ojala tota la classe política fes igual i entenguessin que ser polític es estar al servei del poble i no és una forma de guanyar diners i estafar als ciutadans que al cap i a la fi paguem el seu sou.


Quin estrés! Ves cap aquí, torna cap allà, revisa això i pensa en allò altre!
Ara a l’estiu al aturar-se la lliga és divertit perquè sembla que totes les lligues és converteixen en un gran mercat , on els clubs son els clients i els representants tenen la seva paradeta, on tenen els seves ofertes però també aquell producte que esta apunt de caducar-se i el volen vendre a un preu raonable.
Em sembla molt bé que els representant dels jugadors facin la seva feina, però crec que un fitxatge o millor dit un possible fitxatge no hauria d’ocupar tantes portades, pagines de diaris i minuts televisius, havent altres esport.
Està clar que els futbol majoritàriament i potser el basquet encara que en molt baix percentatge és on hi ha l’audiència i on es mouen els diners però crec que tan diaris com informatius podrien aprofitar que no hi ha competicions i que s’està amb un període de vacances futbolístiques per poder dedicar una mica més als altres esports.
En el món del futbol espanyol un altre any Cesc està tenint la majoria de portades dels diaris esportius de Barcelona, on es debat el preu, si es convenient que vingui desprès del paper que ha fet Thiago, que per cert ha renovat fins el 2016 amb un clàusula de 90 milions !!. en canvi en les portades i pagines dels diaris de Madrid es debaten sobre el preu, quan vindrà i si encaixarà la nova perla Brasilenya Neymar, que per cert de moment a part del seus pentinats poca cosa més he vist d’ell. En fi mentre les diaris gasten pagines i pagines en debats inútils però amb gran audiències hi ha d’altres esports que només que els nombressin ja estarien molt content, però com a tot a la vida, sinó vens no interesses.
Miscel·lània
1: Ricky Rubio, que ja està fent anuncis de televisió a Minnesota, continua apareixent a TV3 vestit del Barça, con amb l’anunci de Regal. "Olé lé, olá lá, ser de Timberwolves es el millor que hi ha".
2: Sembla ser que Dani Pedrosa ja s’ha recuperat de la clavícula i podrà disputar el pròxim gran premi. Esperem que tingui sort ja que el pobre es una mica gafe amb les lesions i accidents.
3: No entenc perquè en mig d’un Mundial la FIA decideix canviar la normativa, total els Red Bull i més concretament Vetel està arrasant i ja va líder en solitari.


![]() | |
| Daenerys Targaryen |

Ara que ha acabat la lliga ACB on el campió ha estat el Regal FCB i tothom està analitzant els play off i la temporada fent balanços, valoracions i sobretot planificant la temporada següent, hi ha un nom que està en boca de tothom que és el de Victor Sada per la temporada tan complerta que ha realitzat i ja no per números individuals sinó per els seus intangibles. Per qui no sàpiga que son els intangibles a bàsquet ara ho comento:
Els intangibles són aquells apartats que no s’observen a les estadístiques o no queden 100% reflexos, per exemple la intimidació, caràcter, garra, veterania, etc ..
En el món del bàsquet hi ha grans jugadors que no destacaran sobradament a les estadístiques però son grans jugadors perquè tenen un gran valor amb els intangibles i aquesta temporada si s’atorgués un MVP als intangibles indudablement seria Victor Sada, ja que el seu equip el Regal FCB es nota quan esta amb ell a pista, ja que influeix caràcter i un plus d’agressivitat, per tant fa que el seu equip vagi a una revolució més que els seus rivals i això es nota.
Finalment per aquesta gran temporada que ha fet, fins i tot millor que Ricky Rubio ha estat seleccionat per Sergio Scariolo entre els 15 jugadors que participaran amb l’Eurobàsquet que aquest any es celebra Lituània, esperem que tingui sort i pugui participar perquè crec que s’ho mereix amb escreix.
Per cert els altres 14 seleccionats són els següents: José Manuel Calderón, Ricky Rubio, Juan Carlos Navarro, Sergio Llull, Rudy Fernández, Fernando San Emeterio, Rafa Martínez, Víctor Claver, Carlos Suárez, Marc Gasol, Pau Gasol, Sergei Ibaka, Felipe Reyes i Xavi Rey.
Pd: Desprès d’haver finalitzat la temporada ja comença el moviment de jugadors i entrenadors, segurament serà un estiu mogut.


Por matar un perro me llamaron mataperros, doncs això sembla el que va passar ahir amb els “indignats”, ara resulta que Felip Puig era un gran visionari i tots els indignats som uns violents. Però la realitat no és aquesta. Encara que haig de ahir que els incidents d’ahir al parlament no és la forma correcte de fer les coses però tampoc tot es violència.
L’acció d’ahir en teoria havia de ser una acció pacifica on s’havia de fer notar la nostre veu als parlamentaris tal i com podeu llegir amb aquest fragment extret del blog d’acampada Barcelona:
…El proper dia 15 de juny està previst debatre al Parlament de Catalunya els nous pressupostos de la Generalitat de Catalunya per l’any 2011 i 2012. La seva aprovació significaria l’implantació de les retallades socials. Reivindiquem la legitimitat de la desobediència civil per a oposar-nos a l’aprovació de lleis injustes. Serà una acció absolutament pacífica, no violenta, massiva, i determinada.
La llei que obligava Rosa Parks a cedir el seu seient a un blanc havia estat aprovada per un parlament. Gandhi va desobeir a un parlament en iniciar la marxa de la sal. L’Apartheid a Sud-àfrica va ser aprovat per un parlament. Igual que a Atenes, a Reykjavík, a Madrid, a València… Reivindiquem la legitimitat de la desobediència civil per a oposar-nos a l’aprovació de lleis injustes…
Com podeu observar havia de ser una acció pacifica i sense cap aldarulls, però como a tot de la teoria a la practica hi ha un tros i finalment han hagut incidents. Però el que em fa plantejar a mi és el tema de englobar-nos a tots, oi que quan hi ha els incidents a Canaletes són uns quants i no son tots els culers i cada cop que guanya un títol la gent continua sortint al carrer? Doncs aquí passa el mateix, ha estat una acció desafortunada i espero que no es torni a repetir, però la lluita pacifica ha de continuar i ara la veu ha d’estar a les assemblees de barri, cassolades i les manifestacions totalment pacifiques. La veu ha de ser la nostra força i amb la veu i les mobilitzacions pacifiques hem de intentar canviar aquesta societat.
Per exemple dema a les 19:30 avinguda de roma 139 esta convocada una cassolada i desprès a les 8 la primera assemblea de l’esquerra d’eixample, així que els que vulgueu anar dir la vostre ja sabeu esteu tots convidats.



Amb l’arribada de la pesta a Europa, es tanquen els teatres al·legant que les acumulacions de gent afavorien el contagi de l’epidèmia. Els actors, privats d’espais on practicar la seva professió, van haver de prendre carros i fer-se al camí.
Les companyies de carreta es converteixen així en companyies nòmades que, de poble en poble, actuaven als mercats a canvi de la voluntat. Amb el temps, el teatre de varietats que representen al començament, es va sofisticant i es van creant uns canovacci. El canovaccio era una mena d’estructura argumental que especificava l’ordre de les escenes i el contingut de cada escena, sense especificar-ne el diàleg, que els actors improvisaven. D’aquest fet, el nom que reberen aquestes comèdies; commedia all’improviso.
A més, els espectadors eren els compradors del mercat, que entre soroll i dinamisme, no feien gaire per parar-se a mirar el desenvolupament de l’obra. Això juntament al fet que les companyies viatjaven i sovint travessaven fronteres, afavoria el fet que gran part de l’obra es desenvolupés mitjançant lazzi pantomímics. A més, els personatges, arquetípics, eren reconeguts per les seves màscares, les seves robes i els seus moviments, molt estereotipats i marcats. La elevada codificació i estilització de les representacions, afavoria la transmissió dels seus continguts i l’entreteniment garantit dels espectadors.
Les històries acostumaven a tractar amors correspostos amb impediments per ser consumats, on els personatges representants de l’autoritat (I Vecchi), s’enfrontaven als seus criats (I Zanni), amb el ridícul final dels primers, habitualment; i als seus fills (Gl’Innamorati), als qui volen impedir el matrimoni, o forçar-los a ell; però que al final es sortiran amb la seva.
Fent un exercici d’estilització, intentant recuperar l’essència d’aquell testimoni teatral, els alumnes de segon de l’Institut del teatre presenten la setmana que ve els tallers que han preparat de commèdia dell’arte, i jo, us els recomano.
Dilluns de la setmana que ve: els tres grups de Barcelona, a l’atri de l’Institut del teatre.
Dimarts: dos grups a l’atri, dos grups a la plaça Didó de Terrassa.
Dimecres: igual que dimarts, però amb els grups invertits.
Dijous: tots quatre grups al poble espanyol, davant de l’església, dos al matí, dos a la tarda.
Dissabte: els quatre grups a l’espai Brossa.
L’atri de l’Institut del teatre està a la Plaça Margarida Xirgu, metro Poblesec.
Us hi convido a tots!

Com ja vaig anunciar la setmana anterior avui parlaré de Shaquille O’neal, ja que el dijous dia 2 va anunciar la seva retirada de les pistes de bàsquet desprès de 19 anys en actiu a traves d’un video penjat a Twitter per tots els seus fans i seguidors. I ja l’endemà va fer una roda de premsa més normal amb els mitjanats de comunicació i demes. Encara que com es habitual amb ell no va deixar les bromes i de deixar un missatge directe a Howard perquè sigui el seu digne successor.
Se que tot el que digui serà ridícul de cara a un jugador tan gran, però la veritat que el dijous quan em vaig assabentar que es retirava vaig tenir un petit calfred, ja que dintre d’aquesta retirada potser marxava una part de la meva adolescència on penjava pòsters seus per la meva habitació. Ja que durant els seus 19 anys de carrera han estat plegat d’èxits. Seria tonto explicar els seus èxits i premis ja que la majoria de gent que segueix el bàsquet ja el coneix i qui no espero que també però per si hi ha algun despitat encara aquí us deixo amb una petita explicació .
Se que sonarà força topic però amb la marxa d’un jugador com ell tinc la sensació que la NBA queda orfe, ja que a part de ser un gran jugador on això no hi ha dubte era un gran animador i dinamitzador on ens ha deixat ple de moments anecdòtics que han fet la volta al mon i s’ha vist que a part del bàsquet la NBA també es espectacle i diversió.
Per la gent que vulgui gaudir una mica de les seves esmaixades, taps i demes us deixo un petit vídeo. Gaudim-lo


Dos germans que viatgen amb interessos diversos, es veuen separats, i cadascú, creient mort el germà per una tremenda infecció de pesta, pren la personalitat de l’altre, ell, per evitar un matrimoni forçat, ella per protegir-se pel camí…
Un capità poruc i sense criat, que fuig de la infecció mentre s’organitza per lluitar-hi, es trova amb Arlequí, de qui sospita que està infectat de… Civilització!
Mentrestant, Pantalone es lamenta de la dot perduda amb el matrimoni que la mort ha frustrat, i la filla celebra la llibertat recobrada….
Només dues bruixes coneixen el secret de tot plegat…
I de fons, l’ukelele d’Esmeraldina, la cançó de Colombina, i la flaire meravellosa de les galetes Maria que Brighellina forneja!
...
Si algú diu commedia dell’arte, en què pensem?
Arlequí? Colombina? Pantalone? Enamorats?
Us deixo amb un video que igual us il·lustra una mica, i la setmana que ve en continuem parlant…
Si la setmana passada estava molest, aquest cop ho estic molt més i em refereixo pel fet que va passar divendres al mati a plaça Catalunya, perquè el que va succeir no va ser re més que violència gratuïta, però anem pas per pas.
Divendres al mati la majoria ens varem aixecar sentint que els mossos estaven desallotjant la plaça Catalunya de cara a la celebració de la lliga de campions, però el que suposadament era una neteja va acabar amb violència per parts dels Mossos.
A més s’ha de sumar les suposades manipulacions que han hagut sobre el que va passar. Però el que està clar que la gent que esta a l’acampada de Barcelona es va despertar i van veure com el servei de BCNeta els netejava totalment TOT el que tenien muntat, amb la premissa que podia ser perillós de cara la nit de dissabte, però una cosa es treure una bombona de gas butà per possibles incidents i un altre ben diferent es confiscar els portàtils i les firmes de la gent. Per que què té de perillós un portàtil? Explotarà? O es una forma de evitar la informació.
Per sort i gràcies a la evolució de les noves tecnologies la gent que estava a fora de la plaça observant el que passava es va dedicar a gravar i fer fotografies dels fets i a penjar-ho a les xarxes socials com Twitter.
El resultat final tothom el sap i és que algun Cap dels Mossos va donar l’ordre , va encendre el boto i robots van començar a pegar i a fer fora a la gent “violeta”, que com es pot veure amb aquest vídeo hi ha gent de totes les edats.
Jo el que puc arribar entendre es que volguessis examinar que no hi hagués cap objecte perillós com les bombones de gas i demes, però el que no estic gens d’acord és amb les formes que es van utilitzar ja que van de treure la porra indiscriminadament, perquè si prenem d’exemple que va passar l’altre dia a Paris on la policia va actuar arrastrant a la gent o tirant gasos lacrimògens a la gent que estava acampada a la Bastida però en cap moment van utilitzar la violència directe contra les persones.
A més a tot això és suma les declaracions de Felip Puig diguem que no van ser massa encertades, però ara molta gent ja sap de quin peu calça aquest senyor si es que et pot anomenar així, per tant estigueu preparats perquè durant 4 anys els mossos trauran molt més les seves porres i les noves joguines que els van comprar. A més que ara volen portar càmeres per poder fer-se les víctimes. Però be si encara amb tot això no hi havia prou ara resulta que hi ha un guàrdia urbà que va deixant comentaris al seu mur del Facebook envejant l’actuació dels mossos i esperant que arribes dissabte a la nit per poder pegar al a gent del barça, per si algú no sap la noticia teniu el link aquí
Gràcies al conseller d’interior i a la “brillant” actuació dels mossos plaça Catalunya divendres a la tarda feia goig de veure , ja que vam ser molts els que varem anar i tots sota el mateix lema, volem un canvi i sense cap tipus de violència.
Pd: haig de felicitar als jugadors tan de futbol com de Handbol del Barça que tan dissabte com diumenge respectivament van guanyar les seves copes d’Europa. Així que ja tenim 4 champions els de futbol i 8 els de handbol, enhorabona !!!
Pd2: Ahir Shaquille O'neal va anunciar via Twitter que es retirava del basquet desprès de 20 anys a la NBA, el pròxim dia li faré l'homenatge que cal aquesta gran persona i gran jugador.